söndag 13 februari 2011

Herren är min herde.

·        
Jag har allt som jag behöver för att Gud leder mig. Han visar mig var jag kan vila och var jag kan få ro. Han ger mig allt som jag behöver. Om och om igen ger han mig den styrka som jag behöver både för min kropp och själ. Han visar mig vilka vägar som är de rätta att gå, och Han kommer alltid att hjälpa mig. Även om vägen kan se svår och mörk ut, behöver jag inte vara rädd, för jag vet att jag alltid kan lita på att Gud går bredvid på min sida och ger mig den tröst som jag behöver. Mitt framför ögonen på fienden, så dukar Han upp ett bord där jag kan välja det Han ger mig av allt sitt goda. Gud är inte snål, Han ger av sina rikedomar och han ger mig mer än jag kan önska. Så länge jag lever kommer Han ge mig av sin godhet, och jag kommer alltid att få bo tillsammans med Honom i evighet. (Psalm 23)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar