tisdag 15 februari 2011

Är du hungrig?



Är du hungrig så måste du äta! Du måste ha mat för att leva och för att stilla din hunger. Om du inte äter så mår du inte bra! Magen börjar knorra, du blir trött, irriterad, och du kan få huvudvärk och bli yr i huvudet och kanske du till slut blir förvirrad. Efter det att du har ätit en god måltid, så försvinner allt detta och du får energi och du mår bra igen!





Samma sak är det med Gud ord. Om du är hungrig på Guds ord, så känner du att du måste äta/läsa, och du kan inte låta bli att inte äta/läsa. När jag äter/läser Guds ord då stillas min hunger och min ande (mage) fylls av Guds ord och den helige Ande. Jag får energi och kraft från Herren själv. jag blir inte längre trött eller yr, utan jag blir klartänkt och får nya insikter. Förvirringen släpper och jag får en ny och unik förståelse, som bara Gud kan ge.

Om du inte är hungrig, varken fysiskt eller andligt, då är det något som inte stämmer! Du borde vara hungrig, kan du inte äta, så går du till doktorn och undersöker dig för att ta reda på vad det är som är fel, och du får hjälp med det. Om du inte är hungrig på Guds ord, så får du göra samma sak, gå till den store Läkaren och fråga vad det är som är fel. Och han kommer att ge dig svar. Om du läser bibeln och du inte förstår vad det står, så behöver du ta på dig "läsglasögonen" (jag klarar mig inte utan dem, varken fysiskt eller andligt) Den helige ande kommer att ge dig den synen som du saknar och han kommer att ge dig en djupare förståelse och insikt om Gud ord!

När du har börjat äta, så kan du inte sluta! Men det som är bra med Guds ord är att vi inte blir feta av det, om vi delar med oss av det till andra!

----------------------------------------------------------------------------------------------








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar