söndag 12 september 2010

Vilken glädje!



" Vi behöver vara änglar för varandra. för att styrka och trösta varandra. För inte förrän vi till fullo inser att livets bägare inte bara är en sorgens bägare utan också glädjens, förmår vi att dricka den." AV: Henri Nouwen


Idag fick jag uppleva en stor glädje genom att besöka en vän.
Jag gick och hälsade på min väninna som nyligen hade opererats
. Vi hade inte träffats på ett tag så därför var det extra roligt att träffa henne igen. Det var ju inte roligt att hon hade gått igenom en operation, men allt hade gått bra och hon var nu inne i läkningsprocessen, och det är ju bra! Jag var där i nästa sex timmar! Det hade jag ju tänkt, speciellt med tanke på att hon var nyopererad. Så jag hoppas att jag inte tröttade ut henne alldeles! Men tiden gick så fort! När vi satt där och samtalade så fick jag uppleva hur jag själv blev så uppmuntrad och fylld av hopp av henne och hennes ord! Det kändes så gott! Jag kunde berätta om svårigheter som jag hade gått igenom och hur hon gav mig uppmuntran och inspirerande ord som jag kunde ta med mig på vägen. Vilken glädje! Vilken lycka! Kanske fick hon lite glädje och uppmuntran genom att jag också kom på besök? Så visst är det så att vi behöver vara änglar för varandra, så som jag upplevde idag! Det ger styrka på vägen i livet! Vad viktigt det är att inte glömma varandra när livet känns lite tufft! När vi går till varandra och ger varandra en kram och ett vänligt ord så känns allt mycket bättre och stegen blir mycket lättare att gå!

1 kommentar:

  1. Hej syster! Håller helt med dig! Den som förfriskar andra blir själv förfriskad...Saknar dig! Kram Katarina

    SvaraRadera