onsdag 6 oktober 2010

Det finns ett syfte för var och en...


Det finns en gudomlig plan för var och en. Men det är många som inte inser det. Och när vi inte har en rätt förståelse av vår identitet, strävar vi antingen efter att bli som någon annan eller efter att vara något som vi inte är. Vi jämför oss med andra och känner det som om vi alltid kommer till korta. Om vi inte blir den personen som vi tror att vi ska vara, gör det oss kritiska till oss själva och vårt liv.

Det får oss att bli osäkra, överkänsliga, dömande, frustrerande, och otillfredsställda. Vi blir självförsjunkna, och måste hela tiden tänka på vårt eget och vad vi borde vara. Det tvingar oss att lägga ner för mycket energi på att få livet att ta den vändning som vi tror att det skall ha. I extremfallet får det oss att ljuga om oss själva och bli oärliga om vår sanna personlighet och våra gåvor.
När man är tillsammans med människor som inte har en aning om vad de är kallade att göra, förnimmer man deras oro, otillfredsställelse, ångest och ofrid.

Det är inget som Gud önskar för din del. Han vill att du ska ha en tydlig vision för ditt liv. Han vill uppenbara vad du har för gåvor och talanger och visa dig hur du bäst ska utveckla dem och använda dem till hans ära.
                                                Från: Kraften hos en bedjande kvinna, Stormie Omartain

Tänk om vi alla skulle tänka efter om vi verkligen är sanna mot oss själva, vilken värld det skulle bli! Jag försöker ställa mig frågor många gånger om..är det detta vad jag vill...är det detta vad jag tycker..är detta min vilja...är detta jag...eller det vad andra tycker..eller vad andra vill? 
Vad är mina egna förväntningar? Inte andras förväntningar..utan det viktiga är mina egna val utefter den människan som jag själv är. Jag tror vi skulle växa mycket som människor om vi vågade att vara oss själva lite mer. För jag tror ibland att vi faktiskt inte tänker efter om detta är vad jag vill eller vad jag själv tycker...utan man är rädd för att man inte skall bli accepterad om man "sticker ut"!  Men jag tror att det skulle bli mer spännande och mer levande om vi vågade vara oss själva och inte bara vara som alla andra. Det är ju ofta genom att vara som "de andra" som man känner sig bekräftad. Men att bli bekräftad för att man visar vem man verkligen är, ger ännu mer bekräftelse!
Men det kan också bli tvärt om! 
Vågar du vara dig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar